تبلیغات
دیتا برق - هفت تمرین مدیریت زمان
 
درباره وبلاگ


کانال تلگرام ما https://t.me/databargh

مدیر وبلاگ : محمد لطفی قشلاقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیتا برق
برق انقلابی ترین رشته
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
یکشنبه 17 بهمن 1395 :: نویسنده : محمد لطفی قشلاقی

هفت روش وجود دارد که به شما کمک می کند عادت های مدیریت زمان را در خود گسترش دهید. هر چه بیشتر روش ها کار کرده و درباره شان فکر کنید ، سریع‌تر زندگی خود را برنامه ریزی می کنید تا کارآمدتر ، موثرتر و پربازده تر شوید.

ابتدا ، به یاد داشته باشید که خویشتن شناسی عملکرد شما را تعیین می‌کند ، همیشه رفتار خارجی شما هماهنگ با تصویری است که از خود در ذهن دارید. سعی کنید خود رو آن طور که میخواهید تصور کنید ، نه آن طور که در گذشته بوده اید. در واقع ، با مجسم کردن مداوم خود به صورت فردی بسیار موثر و کارآمد ، به طور دائمی خویشتن شناسی خود را تغییر می دهید. خود را در مهارتهای مدیریت زمان ، کاملا موفق بینید. در ذهن خود بارها و بارها این تصویر را مرور کنید تا ضمیر ناخودآگاهتان آن را به صورت مجموعه ای از فرامین بپذیرد .در این صورت مدیریت موفق زمان برای شما آسان و خودکار خواهد شد.

دوم ، به یاد داشته باشید که ۲۱ روز تمرین و تکرار ، الگوی یک عادت جدید را شکل می‌دهد. تمام عمر طول کشیده که به شخصیت امروزی خود برسید و به عادات مدیریت سلامی کنونی خود دست یابید. تغییر کردن و پذیرش فرامین ، تصاویر و تاییدات جدید مطابق با دستورالعمل های رفتاری جدید توسط ضمیر ناخودآگاه ، نیازمند صرف زمان است. صبور باشید، انتظار نداشته باشید که همه چیز را به یکباره تغییر دهید.

سوم به خود قول دهید که در مدیریت زمان ممتاز شوید. قول دهید که خوش قول شوید و بر مهمترین وظایف خود بیشتر تمرکز کنید. سپس به دیگران قول دهید در آینده اثر بخش تر و کار آمد از خواهید شد.

وقتی به دیگران قول می دهید که در مورد نحوه استفاده از زمان بهتر عمل خواهید کرد ، در پیش گرفتن تعهدی مستحکم برای تغییر عادت رفتاری ، برایتان آسان تر خواهد شد. وقتی می دانید دیگران به شما توجه می‌کنند ببینند کاری را که گفته اید انجام می‌دهید یا خیر ، نظم بیشتری پیدا می کنید و راسخ تر می شوید.

چهارم ، برای گسترش عادات مدیریت زمانی کافی است از جایی شروع کنید که مدیریت ضعیف زمان مانع پیشرفت شما شده است. سعی نکنید همه چیز را ناگهان تغییر دهید.تنها عادت یا رفتاری را تغییر دهید که میدانید بهبود در آن برایتان مفید است. وقتی به زندگی خود نظم می بخشید تا در یک حوزه خاص پیشرفت کنید. همزمان خواهید دید که در حوزه‌های دیگر هم بازدهی بیشتری دارید.

پنجم ، عادت های جدید مدیریت زمانی خود را با قدرت آغاز کنید. وقتی تصمیم می گیرید در یک رفتار خاص ممتاز و برتر شوید ، هیچ استثنایی برای خود قائل نشوید. اگر تصمیم گرفتید برای تمام قرارهای ملاقات خود خوش قول باشید ، خود را طوری آماده کنید که برای تک تک قرارهایتان سر موقع برسید تا عادت جدید خوش قولی ، بخش دائمی و ثابت رفتار شما شود. اگر تصمیم گرفتید کارتان را زود تر شروع کرده و بر ارزشمندترین وظایف خود تمرکز نمایید ، سعی کنید حداقل سه هفته ، هر روز چنین رفتاری داشته باشید تا شروع کار از مهمترین اولویت ها ، برایتان امری راحت و طبیعی شود. هرگز به خود اجازه ندهید فارغ البال و آزاد از دردسر باشید. هرگز برای سستی خود توجیه و منطق نیاورید. تصمیم بگیرید که رفتارهای جدید را هر بار تکرار کنید جدید تا عادات جدید کاملاً محکم و غیرقابل تغییر شوند.

ششم ، به جای روش ((آزمون و خطا)) از روش ((آزمون و موفقیت)) استفاده کنید. در روش آزمون و موفقیت باید یاد بگیرید چطور علمی رغم شکست ها و سختی ها پیش بروید و از اشتباهاتخود درس بگیرید.

دلایل خود را برای مدیریت ضعیف زمان تحلیل کنید. عقب بایستید و به آن دسته از حوزه های زندگی خود که در آن ، زمان به بدترین نحو برنامه ریزی شده ، نگاهی بیاندازید و از خود بپرسید: ((موانع موجود برای کار آمد عمل کردن من چه هستند؟)) کمی زمان صرف کرده و به رفتارهای خود فکر کنید. این کار ، آگاهی لازم را به شما خواهد داد تا تغییرات لازم برای تبدیل شدن یه یک فرد موثر و کار آمد را صورت دهید.

هفتم ؛ و از همه مهمتر اینکه قاطعانه باور داشته باشد می توانید در مدیریت زمان ، فردی برجسته شوید.

قانون باور می گوید: ((باور های شما به واقعیت های شما تبدیل خواهند شد.)) هر چه باورتان در خصوص برتری در مدیریت زمان قدرتمند تر باشد ، سریع تر به واقعیت تبدیل خواهد شد. اگر به مدت طولانی و با قدرت زیاد به باور خود تکیه کنید ، سرانجام این باور به صورت رفتارهای جدید در ارتباط با زمان نمود خواهد یافت.

خبر خوب این است که مدیریت زمان همچون تایپ کردن یا دوچرخه سواری یک مهارت است و مانند سایر مهارت ها با تمرین و تکرار می توان آن را یاد گرفت. در حال حاضر ، توانایی توسعه عادت های مدیریت زمان را در تمام زمینه های زندگی تان در اختیار دارید. فقط باید کار را شروع کنید و تا زمانی ادامه دهید که عادت های جدید مدیریت زمان ثبات یابند.

مدیریت زمان راه رسیدن به کارایی شخصی ، عزت نفس ، احترام به نفس ، بازدهی شخصی بیشتر و در نتیجه خوشبختی است. با استفاده از مدیریت زمان می توانید بر هر مانعی غلبه کنید و به هر هدفی دست یابید. با مهارت های مدیریت زمان می توانید بر کل زندگی و آینده تان کنترل کامل داشته باشید. مدیریت زمان ، راه رسیدن به موفقیت است.

((به دنبال کلیدی جادویی می گردید که درب منبع قدرت را برایتان باز کند ؛ این کلید در دست خود شماست و وقتی یاد گرفتید که بر افکار خود کنترل داشته باشید ، می توانید از آن استفاده کنید)) ناپلئون هیل





نوع مطلب : روانشناسی، 
برچسب ها : تمرین ، هفت تمرین، تمرین های روانشناسی، هفت تمرین روانشناسی، تمرین روانشناسی، هفت، روانشناسی،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.