تبلیغات
دیتا برق - تنظیم پلاتین دلکو
 
درباره وبلاگ


کانال تلگرام ما https://t.me/databargh

مدیر وبلاگ : محمد لطفی قشلاقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیتا برق
برق انقلابی ترین رشته
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : محمد لطفی قشلاقی
تعویض یا تنظیم پلاتین دلکو :
درب دلکو را باز کنید برای راحتر بودن میشه چکش برق رو بردارید . وسط دلکو محوری قرار داره که بسته به تعداد سیلندر ماشین روش برامدگی های هست ( بادامک ) معمولا پلاتین ها با یه پیچ به دلکو محکم شده پیچ رو باز کنید و پلاتین خراب رو بردارید ( اگه خرابه و قصد تعویضشو دارید ) پلاتین نو رو ببندید ( ولی پیچشو محکم نکنید همونقدر محکم کنید تا وقتی دهانه پلاتین رو تنظیم میکنید ، تنظیمش بهم نخوره و بعد از تنظیم دقیق پیچ رو خوب محکم کنید ) . روی بدنه پلاتین  برامدگی وجود داره که باید با محور دلکو در تماس باشه . برای تنظیم دهانه پلاتین موتور رو بچرخونید تا محور دلکو شروع به چرخش کنه و بالاترین سطح بادامک محور دلکو به برامدگی سطح بدنه پلاتین برسه  در این وقت باید مقدار باز بودن دهانه پلاتین رو تنظیم و فیلرگیری کنید . بسته به نوع ماشین فرق میکنه . برای پیکان و آردی فیلر دهانه پلاتین حدود ٠/۴ میلیمتر هست . در کناره های بدنه پلاتین فرو رفتگی های برای گذاشتن پیچ گوشتی وجود داره که بتونی فاصله دهانه پلاتین رو کمتر یا بیشتر کنی ( با فشار پیچ گوشتی به فرورفتگی ها ). اگه چکش برق رو برداشتید بزارید سرجاش و درب دلکو رو ببندید ( یادتون نره پیچ نگهدارنده پلاتین رو سفت کنید ). امکان داره بعد از تعویض یا تنظیم پلاتین موتور ماشین خوب کار نکنه این بخاطر اینه که تعمیرکار قبلی فاصله دهانه پلاتین رو کمتر یا بیشتر گرفته بوده و بجاش تنظیم دلکو رو دست زده . شما هم میتونید مهره نگهدارنده دلکو رو شل کنید و مقداری به چپ و راست بچرخونید جایی که موتور بهتر کار کنه دلکو رو سفت کنید . این کار کمی نیاز به تجربه داره چند بار انجام بدید و امتحان کنید متوجه می شید . اگه به چراق تنظیم دلکو دسترسی دارید خیلی بهتره میشه با اون دلکو رو تنظیم کنید یا ببرید پیش تعمیرکاری که این لوازم رو داره ( ولی اونوقت دیگه تنظیم کردن دهانه پلاتین توسط خودتون بی معنی میشه بهتره خودتون چند بار دلکو رو در موقعیت های مختلف قرار بدید و با ماشین دور بزنید تا بهترین حالت رو پیدا کنید تنظیمات کامپیوتری بیشتر به درد ماشین های انژکتوری میخوره اصلا اونا هیچ جور دیگه ای تنظیم نمیشن ) . یادتون نره بعد از تنظیم دلکو مهره نگهدارنده دلکو رو سفت کنید.





نوع مطلب : برق و فیوز خودرو ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.